POSM metodą Brailla!
Wierzymy, że nasze najnowsze rozwiązanie technologiczne uczyni przestrzeń komercyjną bardziej przyjazną dla osób niewidomych i słabowidzących. Jak wskazują dane GUS w Polsce jest około 1,8 mln osób słabowidzących i aż 100 tyś. osób całkowicie niewidomych.
Pomysł zrodził się, gdy w 2019 rok obsługiwaliśmy projekt dla obsób niewidomych. Nie byliśmy przygotowani technologicznie. Efekt wypukłości pisma punktowego uzyskaliśmy kładąc wielokrotnie krople lakieru w technologii druku cyfrowego UV. Następnie przy współpracy z Polskim Związkiem Niewidomych w Krośnie badaliśmy czytelność napisów - wyjaśnia Natalia Ciuba, pracownik działu marketingu firmy BIMAX.
Nasza najnowsza technologia polega na instalacji akrylowych i metalowych kulek w podłożach wykorzystywanych do produkcji POSM. Szczególnie w tworzywach, (PCV, HIPS, PMMA) w drewnie, HPL, MDF, HDF, Dibond. Materiały POSM na których z powodzeniem można implementować treści reklamowe pismem Brailla to:
- ekspozytory,
- listwy cenowe,
- wobblery,
- krawaty reklamowe,
- standy,
- prezentery
- shelflinery,
- tray'e,
- podajniki grawitacyjne,
- cenówki.
To duża rewolucja i nadzieja na lepszą jakość zakupów dla osób niewidomych i słabowidzących. Osoby, te częściej wybierają mniejsze sklepy, gdzie łatwiej jest poprosić o pomoc pracownika. Oznakowania produktów, czy alei sklepowych zdecydowanie ułatwiłoby poruszanie się w przestrzeniach handlowych, a przede wszystkim przyczyniłoby się do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcją narządu wzroku mówi Pani Sylwia Mańkowska z Centrum Rehabilitacji Instytutu Tyflologicznego Polskiego Związku Niewidomych.